NAV-ellenőrzés

Kérdés: Milyen lehetőségei vannak a munkáltatónak abban az esetben, ha a NAV értesítőt küldött a részére ellenőrzés megindításáról, és az előkészületek során észrevette, hogy a vizsgált időszakban egy munkavállaló bejelentése nem történt meg, illetve az egyszerűsített foglalkoztatottak nem szerepelnek a '08-as bevallásban? Beküldhető a bejelentés, illetve az önellenőrzés annak ellenére, hogy az ellenőrzésről szóló értesítőt, illetve a megbízólevelet már letöltötték a cégkapuról?
Részlet a válaszából: […] ...ugyanis a NAV annak során adatokat gyűjthet az ellenőrzési tevékenysége támogatása érdekében, így különösen becslési adatbázis létrehozásához, karbantartásához.Adóellenőrzés keretében az adóhatóság az adózó adómegállapítási, adatbejelentési,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. október 15.

Társadalombiztosítási kifizetőhely létesítése

Kérdés: Beleszámítanak a társadalombiztosítási kifizetőhely kötelező létesítésére előírt 100 fős létszámba az alkalmi munkavállalók? Hogyan kell létrehozni a kifizetőhelyet?
Részlet a válaszából: […] ...összefüggő olyan feladatokat, amelyek egyébként az egészségbiztosítási szerv feladatkörébe tartoznak.A kifizetőhelyek létrehozásáról és működtetéséről szóló tájékoztató szerint amennyiben a foglalkoztató által foglalkoztatottak száma tartósan –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. augusztus 28.

Adatvédelem

Kérdés: Milyen adatvédelmi szabályokat kell betartani a nyilvántartás és az adatszolgáltatás során?
Részlet a válaszából: […] ...egészségbiztosítási, a nyugdíj-biztosítási és amagánnyugdíjrendszer működése érdekében létrehozott egységes nyilvántartástartalmazza a befizetések beszedéséhez és az ellátások megállapításáhozszükséges adatokat.Egységes társadalombiztosítási...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 30.

Társadalombiztosítási kifizetőhely létesítése

Kérdés: Hány fő tartós foglalkoztatása esetén kell társadalombiztosítási kifizetőhelyet létesíteni? Hány hónapon keresztül kell tartósan a létszámot elérni? A létesítéssel kapcsolatban milyen kötelezettségei vannak a munkáltatónak?
Részlet a válaszából: […] ...ha legalább 100 társadalombiztosításiellátásra jogosult személyt foglalkoztat, köteles társadalombiztosításikifizetőhelyet létrehozni vagy a feladat ellátására más munkáltatóvalmegállapodást kötni.Ha a biztosítottak létszáma tartósan (legalább 6...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 25.

EMMA

Kérdés: Milyen kötelezettségeik vannak a munkáltatóknak az új munkaügyi adatbázis bevezetésével kapcsolatban?
Részlet a válaszából: […] ...munkaügyi statisztikai adatszolgáltatásra vonatkozó szabályozás is, amely alapján megszületett az Egységes Munkaügyi Nyilvántartás létrehozásával kapcsolatos EMNY-tv., melyet 2003. november 10-én fogadott el az Országgyűlés.Az új rendszer lényege, hogy a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. július 13.

Társadalombiztosítási kifizetőhely létrehozása

Kérdés: Amennyiben egy foglalkoztató dolgozóinak száma 100 főre emelkedik, társadalombiztosítási kifizetőhelyet kell működtetnie. Milyen kötelezettségei vannak ezzel kapcsolatban a foglalkoztatónak?
Részlet a válaszából: […] ...amely legalább 100 társadalombiztosítási ellátásra jogosult személyt foglalkoztat, köteles társadalombiztosítási kifizetőhelyet létrehozni, vagy e feladat ellátására más foglalkoztatóval megállapodást kötni.A társadalombiztosítási kifizetőhely feladatkörébe...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. szeptember 23.

Elmaradt járulékbevallás pótlása

Kérdés: Milyen nyomtatványokon, bevallásokban teljesíthető a két ország között megkötött szociális egyezmény hatálybalépését követően elmaradt járulékbejelentési és -fizetési kötelezettség utólagos – korábbi évekre vonatkozó – teljes körű rendezése?
Részlet a válaszából: […] ...teendők fakadnak:A foglalkoztató által fizetendő nyugdíj- és egészségbiztosítási járulék, a tételes és százalékos eho, munkaadói járulék, szakképzési hozzájárulás, rehabilitációs hozzájárulás, valamint a biztosítottól levont egyéni járulék...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. február 25.

Túlvont nyugdíjjárulék

Kérdés: Egy munkavállaló 2002 januárjában lépett ki, most pedig a 2001. évre vonatkozó nyugdíjjárulék-többletének visszafizetését kéri arra hivatkozva, hogy ezt elfelejtette szja-bevallásában rendezni. A túlvonás ténye a bemutatott bizonylatok alapján valóban fennáll. Ennek elszámolása kinek a feladata?
Részlet a válaszából: […] ...a 11 százalékos egészségbiztosítási járulék fizetésére kötelezettek, valamint az önkéntes megállapodást kötők kivételével sehol sem említ olyan kötelezettséget, ami szerint a biztosítottnak saját magának kellene megállapítania, bevallania és az APEH-nél...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. október 15.