A NAV telefonos ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszere

Kérdés: Milyen ügyek intézhetőek a NAV telefonos ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszerének használatával, és mik a szolgáltatás igénybevételének feltételei?
Részlet a válaszából: […] ...rendszerének (ÜCC) használatával az ügyfelek a beazonosítást követően meghatározott ügykörökben intézhetnek adóügyeket, illetve egyedi ügyekben kérhetnek tájékoztatást.Tájékoztatás kérhető– az adózói minősítéssel kapcsolatban,– az ellenőrzést...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. november 10.

Szolgálati idő

Kérdés: Hogyan tudhatja meg egy magánszemély, hogy hány év szolgálati időt szerzett, tekintettel arra, hogy megszűnt a szolgálatiidő-számítás intézménye?
Részlet a válaszából: […] ...érintett nem rendelkezik ügyfélkapu-regisztrációval, azt személyes megjelenéssel – a személyazonosság igazolása, szabadon választott egyedi felhasználói név és elektronikus levélcím megadása mellett – bármely okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. május 13.

Meghatalmazotti képviselet az adóhatóság előtt

Kérdés: Hogyan képviselhet egy magánszemély, illetve egy könyvelőiroda egy adóalanyt az adóhatóság előtt úgy, hogy a jogszabályokban foglaltaknak mindenben eleget tegyen?
Részlet a válaszából: […] ...rendelkező adóalanyok törzsnyilvántartásban szereplő adatainak igazolása. Például a bevallási kötelezettség gyakorisága – havi, negyedéves, éves –, az áfaalanyiság vagy -mentesség, a bejelentett bankszámlaszám, az uniós adószám, illetve megkérésének...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 23.