A NAV telefonos ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszere

Kérdés: Milyen ügyek intézhetőek a NAV telefonos ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszerének használatával, és mik a szolgáltatás igénybevételének feltételei?
Részlet a válaszából: […] A NAV telefonos ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszerének (ÜCC) használatával az ügyfelek a beazonosítást követően meghatározott ügykörökben intézhetnek adóügyeket, illetve egyedi ügyekben kérhetnek tájékoztatást.Tájékoztatás kérhető– az adózói...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. november 10.

Adóhatóság telefonos információs rendszere

Kérdés: Milyen feltételekkel vehető igénybe az adóhatóság telefonos információs rendszere, és milyen ügyek intézhetők ilyen módon?
Részlet a válaszából: […] A telefonos ügyintéző rendszerben a NAV adóztatási szerve – a 47/2013. NGM rendelet értelmében – az alábbi ügyek telefonos intézésének lehetőségét biztosítja:1. az adózó – állami adóhatóságnál nyilvántartott törzsadataira vonatkozó – egyedi bejelentései,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. december 17.

Háztartási munka

Kérdés: Hogyan válhat beszámíthatóvá a szolgálati időbe a háztartási munka időtartama annál a munkavállalónál, aki heti két alkalommal jár egy idős asszonyhoz takarítani, illetve segíteni a háztartásban adódó egyéb munkák (pl. bevásárlás, vasalás) elvégezésében, és eddig AM könyvvel, majd egyszerűsített foglalkoztatásra kötött munkaszerződéssel végezte a háztartási munkát, ami számára nyugdíjba beszámító időt jelentett? A munkavállalónak nincs más munkája, csak ebből él, de a foglalkoztató úgy értelmezte az új törvényt, hogy háztartási munkával nem lehet szolgálati időt szerezni.
Részlet a válaszából: […] A kérdés kapcsán röviden összefoglaljuk a háztartási munkaúj szabályait. A 2010. évi XC. törvény I. fejezete alapján 2010. augusztus15-től a háztartási munka keretében történő foglalkoztatásból származó teljesjövedelem adórendszeren kívüli keresetnek számít, ezért sem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 23.