Tehergépjármű-vezető munka- és pihenőideje

Kérdés: Megsértett-e valamilyen jogszabályt a munkáltató, illetve milyen intézkedéseket kellett volna megtennie az alábbi esetben? Egy tehergépkocsi-vezető 06.00 órától 18.00 óráig fuvarfeladatát látta el, majd 21.00 óráig a járművet takarította. Másnap 04.00 órakor újra munkába állt, 15.20-kor volt egy személyi sérüléssel nem járó balesete, ahol rendőri intézkedés történt és jegyzőkönyv készült, ezért 22.00 órakor ért be a vállalat területére. A munkáltató nem dokumentálta az esetet. A következő nap szintén 04.00 órakor kezdte meg a munkát és 19.00 óráig dolgozott. Van-e valamilyen lehetősége a munkavállalónak abban az esetben, ha a munkáltatója nem fizeti ki számára a pluszként végzett munkát?
Részlet a válaszából: […] A napi pihenőidőre vonatkozó előírásokat az Mt. 123. §-ábanfoglalt rendelkezések tartalmazzák.E rendelkezések értelmében a napi pihenőidő a munkavállalónapi munkavégzésének befejezése és a másnapi munkakezdése közötti egybefüggőidőtartam. A napi pihenőidő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. augusztus 19.
Kapcsolódó címke:

Teherautó-sofőr túlórája

Kérdés: Éves szinten hány túlórát engedélyeznek a jogszabályok egy teherautó-sofőrnek? Mi történik akkor, ha egy cégnél túllépik a megengedett határt, illetve milyen feltétele van a túlóraátalány fizetésének?
Részlet a válaszából: […] Az Mt. 126. § (1) bekezdésében foglalt rendelkezésértelmében rendkívüli munkavégzésnek minősül– a munkaidő-beosztástól eltérő,– a munkaidőkereten felüli, illetve – az ügyelet alatti munkavégzés, továbbá– a készenlét alatt elrendelt munkavégzés esetén...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 11.