Munkavállaló kártérítési felelőssége

Kérdés:

Hogyan tudja megtéríttetni a munkavállalóval az okozott kárt a munkáltató abban az esetben, ha figyelmetlensége miatt tönkrement a céges telefon? A dolgozó nem tartotta be a telefon kezelésére vonatkozó munkahelyi szabályokat, és ez okozta a kárt. Milyen munkajogi lehetőségei vannak ebben az esetben a munkáltatónak? Levonhatja a dolgozó béréből a kárt?

Részlet a válaszából: […] ...ha a munkavállaló nem ért egyet a fizetési felszólításban foglaltakkal, akkor 30 napja van az igényérvényesítésre a munkáltatói jognyilatkozat közlésétől.Amit még érdemes kiemelni, hogy a jogalap nélkül kifizetett munkabér se vonható le automatikusan, ez is a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. december 19.

Magáncélú telefonbeszélgetés elszámolása

Kérdés: Milyen számítási módszer alapján kell megfizetnie a magánszemélynek a vállalatnál használt telefonbeszélgetés díját?
Részlet a válaszából: […] ...vetik össze a részletező számlával. Mindkétesetben a magánszemélyek választása, közlése a hívás céljára vonatkozóan olyannyilatkozatnak minősül, amelyet ellenkező bizonyításig az adóhatóságnak el...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 19.

Magán- és üzleti telefonhívások elkülönítése

Kérdés: Honnan lehet megállapítani, hogy a telefonbeszélgetések mikor magánjellegűek, és mikor szolgálják a cég érdekeit?
Részlet a válaszából: […] ...hívásnapló és arészletes számla egybevetésével állapítható meg.Mindkét módszer esetében a tételes kigyűjtés alapja amagánszemély nyilatkozata. A magánszemély közlése a hívás céljára vonatkozóanolyan nyilatkozatnak minősül, amelyet az ellenkező bizonyításáig...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 14.