13 cikk rendezése:
1. cikk / 13 Munkavállaló által kezdeményezett felszámolási eljárás
Kérdés: Milyen lehetőségei vannak a munkavállalónak a munkabér kifizetésének elmaradása esetén annak érdekében, hogy hozzájusson a járandóságához?
2. cikk / 13 Kifizetőhely megszüntetése
Kérdés: Milyen bejelentési kötelezettsége van a kifizetőhelynek abban az esetben, amennyiben a fenntartó cég felszámolása megkezdődött, a vállalkozás jogutód nélkül meg fog szűnni?
3. cikk / 13 Szolgálati idő igazolása
Kérdés: Hogyan tudja igazolni a munkaviszonyait a magánszemély abban az esetben, ha 1980 óta folyamatosan dolgozik, a munkakönyvét megtalálta, de az 1993 utáni időszakról semmilyen irattal nem rendelkezik?
4. cikk / 13 Hiányzó szolgálati idő igazolása
Kérdés: Hogyan tud igazolást kérni a hiányzó szolgálati idejéről egy 1954. június 16-án született férfi, aki 2017. december 15-től öregségi nyugdíjra válik jogosulttá, és igénybe is kívánja venni az ellátást, de a nyugdíjintézet igazolása szerint az 1995-ös, 1996-os, valamint az 1997-es év hiányzik a nyilvántartásból, így 3 évvel kevesebb időt fogadtak el, mint a ténylegesen biztosítási jog-viszonyban töltött idő? Az érintett személy ezekben az időszakokban kettő olyan cégnél állt alkalmazásban, amelyek időközben már megszűntek, így tőlük nem tud igazolást kérni.
5. cikk / 13 Köztartozásmentes adózói adatbázis
Kérdés: Milyen feltételeket kell teljesítenie egy vállalkozásnak ahhoz, hogy bekerülhessen a köztartozásmentes adózói adatbázisba? Kérelmezni kell a bekerülést, vagy a feltételek teljesítőit automatikusan regisztrálja a NAV?
6. cikk / 13 Felmondási időre járó díjazás kifizetése
Kérdés: Kifizethető egy összegben a 4 hónap felmondási időre járó díjazás?
7. cikk / 13 Igazolás a nyugdíj-biztosítási igazgatási szervtől a felszámolás során
Kérdés: Miért kell igazolást kérnie a felszámolónak a felszámolás során a nyugdíj-biztosítási szervtől? Mi ennek a célja és jogalapja?
8. cikk / 13 Felszámolás alatt lévő munkáltató alkalmazottainak elmaradt munkabére
Kérdés: Mi a teendő abban az esetben, ha egy cég felszámolás alá kerül, és van olyan munkavállalója, akinek nem tudott bért fizetni már a felszámolási eljárás előtt sem? Mikor és milyen összegekben kell számfejteni a béreket, hogyan kell, és milyen összeget lehet lehívni a Bérgarancia Alapból? Mivel tudja igazolni a foglalkoztató, hogy szüksége van segítségre, ha a felszámoló csak annyi bért igazol, amennyit ő ki tud fizetni, és nem a ténylegesen járó addigi elmaradt összegeket?
9. cikk / 13 Munkavállalók lehetőségei felszámolás ideje alatt
Kérdés: Fő- vagy mellékfoglalkozású munkaviszonyt kell-e létesítenie annak a dolgozónak, akinek az előző munkahelye jelenleg felszámolás alatt áll, munkája nincs, de még nem léptették ki? Milyen módon érvényesítheti az igényét az elmaradt bére kifizetésére, illetve csökken-e az esélye, hogy megkapja, ha új munkahelyet létesít?
10. cikk / 13 Fizetési könnyítés engedélyezése
Kérdés: Kérheti-e egy nehéz anyagi helyzetbe került kft. a köztehertartozás egy részének elengedését az APEH-től?