6 cikk rendezése:
1. cikk / 6 Részmunkaidős megváltozott munkaképességű munkavállaló
Kérdés: Hogyan kell figyelembe venni a részmunkaidős megváltozott munkaképességű munkavállalót a rehabilitációs hozzájárulás összegének meghatározása során?
2. cikk / 6 Átlagos statisztikai létszám
Kérdés: Az átlagos statisztikai létszám számítása során figyelembe kell venni a kft. azon tulajdonos tagjait, akik személyesen közreműködnek ugyan, de tagi jövedelemben nem részesülnek? Van e tekintetben különbség a minimumjárulék-fizetésre kötelezett vagy nem kötelezett tag között?
3. cikk / 6 Rehabilitációs hozzájárulás
Kérdés: Figyelembe kell vennie a rehabilitációs hozzájárulás szempontjából a létszám meghatározása során egy turizmussal, vendéglátással foglalkozó vállalkozásnak az általa foglalkoztatott alkalmi munkavállalókat?
4. cikk / 6 Átlagos statisztikai állományi létszám
Kérdés: Figyelembe kell venni az átlagos statisztikai állományi létszám számítása során azokat a megbízási jogviszonyban foglalkoztatott óraadó oktatókat, akiknek havi szinten több mint 60 órája van? A KSH útmutatója szerint amennyiben a megbízási szerződéssel foglalkoztatott személyek havi óraszáma több mint 60 óra, és az általános munkarend szerint dolgoznak, számba kell őket venni az átlagos statisztikai állományi létszám megállapítása során, a foglalkoztató azonban nem tudja eldönteni, hogy ezt a szabályt az ő esetében is kell-e alkalmazni.
5. cikk / 6 Foglalkoztatott munkavállalók átlagos létszáma
Kérdés: Hogyan kell az Szt. szerinti átlagos létszámot számítani 2021. január 1-jétől, milyen jogviszonyok számítanak a foglalkoztatott munkavállalók átlagos létszámába? Hogyan számítanak például a felügyelőbizottsági tagok, akik tiszteletdíjat kapnak, de nem végeznek munkát, az egyszerűsített foglalkoztatottak vagy a fizetés nélküli szabadságon lévő kismamák?
6. cikk / 6 Alkalmi munkavállaló és regisztrált munkanélküli foglalkoztatása
Kérdés: Foglalkoztathat-e egy vendéglátó-ipari üzlet alkalmi munkavállalói könyvvel kisegítő felszolgálót? Hol kell jelezni az adóhatóságnak vagy a társadalombiztosításnak, hogy a regisztrált munkanélküli után járó járulékmentességet igénybe szeretné venni a cég, abban az esetben, ha 2006. január 1-jétől 3 hónapnál hosszabb ideig foglalkoztatja a munkavállalót? Kell-e ezt külön jelenteni az EMMA-ba vagy a társadalombiztosításnak?