A NAV telefonos ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszere


Milyen ügyek intézhetőek a NAV telefonos ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszerének használatával, és mik a szolgáltatás igénybevételének feltételei?


Megjelent a Társadalombiztosítási Levelekben 2020. november 10-én (388. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 6624

[…] előterjesztése,– az adószámlát érintő észrevétel előterjesztése,– a NAV-nál nyilvántartott törzsadatokra vonatkozó egyedi bejelentésekkel, változásbejelentésekkel kapcsolatos eljárás,– az Art. 1. számú melléklet 3. pontja szerinti kötelezettséggel összefüggésben a munkáltató vagy kifizető által hibásan benyújtott bejelentő és változásbejelentő adatlap javítása,– a papíralapon érkezett, vagy a papíralapon is benyújtható, elektronikus úton érkezett bevallások javítása – a jövedéki adó kivételével -, az szja-bevallási tervezet papíron megküldése, igénylése és kiegészítése kezdeményezése,– adószámla-átvezetés, a hibásan benyújtott átvezetési és kiutalási kérelem javítása,– az egészségügyi szolgáltatási járulék hatálya alá történő bejelentkezés,– igazolás kérése adóazonosító jelről,– a gépjármű-forgalmazók illetékmentességének megállapításához kapcsolódó nyilatkozat,– természetes személy levelezési címének bejelentése,– az áfatörvény szerinti értékhatár eléréséhez kapcsolódó bejelentés,– közösségi adószám iránti kérelem benyújtása,– kezdő vállalkozásokkal kapcsolatos ügyintézés (ide nem értve az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdése iránti eljárást),– az egyéni vállalkozással kapcsolatos adatváltozás bejelentése,– az egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetése és a szüneteltetés utáni folytatás bejelentése,– az egyéni vállalkozói tevékenység megszüntetése.Az ÜCC használatához azonosítás szükséges, mely kétféleképp lehetséges: egyrészt egy ügyfél-azonosító számmal, ami a NAV-tól, másrészt részleges kódú telefonos azonosítóval (RKTA), ami bármelyik kormányablakban, okmányirodában igényelhető.Az ügyfél-azonosító szám személyesen (a kérelmező ügyfél személyi adatainak és személyazonosságának ellenőrzése mellett) a NAV bármelyik megyei (fővárosi) adóigazgatósága ügyfélszolgálatán vagy KÜNY-tárhelyen (ügyfélkapun) keresztül, elektronikusan benyújtott TEL elnevezésű nyomtatványon illetékmentesen kérhető. A nyomtatvány letölthető a NAV honlapjáról: www.nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok. Az ügyfél-azonosító szám igénylésének van egy másik, még egyszerűbb igénylési módja is. Az ügyfélkapus elérhetőséggel […]
 
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.