Bejelentési kötelezettség teljesítése elektronikus úton


Milyen módon tehet eleget egy könyvelőiroda 2006. január 31-e után az OEP felé történő elektronikus bejelentési kötelezettségének? Az OEP honlapján lévő regisztrációs lap nem teljesen egyértelmű.


Megjelent a Társadalombiztosítási Levelekben 2006. március 21-én (78. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 1356

[…] minősített szolgáltató által kibocsátott, legalább fokozott biztonságú tanúsítvány alkalmazásával ellátott elektronikus aláírással rendelkezik. A foglalkoztató vagy meghatalmazottja (továbbiakban: foglalkoztató) a tulajdonában lévő minősített szolgáltató által kibocsátott fokozott biztonságú tanúsítvány alkalmazásával aláírt elektronikus levél üzenethez csatolva teljesítheti foglalkoztatói bejelentési kötelezettségét. A csatolt állományt az Országos Egészségbiztosítási Pénztár honlapjáról letölthető jelentőprogram segítségével kell előállítani. Az OEP a foglalkoztatói jelentéseket a jelent@oep.hu elektronikus levélcímen fogadja. Ezen jelentések feltételeinek rögzítése érdekében szükséges a fentebb említett regisztráció. A regisztrációhoz be kell kérni a tanúsítványt és az annak alapját képező megállapodást. Amennyiben a foglalkoztató bejelentési kötelezettségét könyvelőcég végzi, akkor a megbízott cég tulajdonában lévő elektronikus aláírásra vonatkozó tanúsítványt, illetve az annak alapját képező megállapodást kérik be. A tanúsítvány, illetve a megállapodás adatainak, valamint a foglalkoztató/képviselő adatainak ellenőrzése útján az azonosítás hiteles módon elvégezhető. Az eljárás során megállapítják azt is, hogy a tanúsítvány az azonosításkor érvényes-e. Elektronikus ügyintézés esetén sem mellőzhető a foglalkoztató és a könyvelőcég közötti meghatalmazás bekérése, amelyből világosan kitűnik a megbízás kezdetének dátuma, valamint érvényességének ideje is. A jelentőprogram elérhető: […]
 
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.