Biztosítottak bejelentése elektronikus úton


A Tbj-tv. változásaiban az olvasható, hogy az egészségbiztosítási pénztárhoz a biztosítottak bejelentését szoftveren kell teljesíteni. Igaz-e ez és hogyan kell kérni a szoftvert?


Megjelent a Társadalombiztosítási Levelekben 2006. február 7-én (75. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 1312

[…] teljesíteni. Az OEP főigazgatója, illetőleg a MEP igazgatója a bejelentés teljesítésének határidejét meghosszabbíthatja, legfeljebb a tárgyhónapot követő hónap 20. napjáig. A 2005. évi LXXXV. törvény módosította az Art. 31. §-ának egyes rendelkezéseit, ennek megfelelően 2006. január 1-jétől lehetővé vált, hogy a munkáltatók bejelentési kötelezettségüket elektronikus úton teljesítsék. Az a foglalkoztató/meghatalmazott teljesítheti a bejelentést elektronikus úton, aki minősített szolgáltató által kibocsátott, legalább fokozott biztonsági tanúsítvány alkalmazásával ellátott elektronikus aláírással rendelkezik. A foglalkoztató vagy meghatalmazottja, a tulajdonában lévő minősített szolgáltató által kibocsátott fokozott biztonságú tanúsítvány alkalmazásával aláírt elektronikus levél üzenethez csatolva teljesítheti foglalkoztatói bejelentési kötelezettségét. A csatolt állományt az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) honlapjáról letölthető, Jelentő program segítségével lehet előállítani. Az OEP a foglalkoztatói jelentéseket a jelent@oep.hu levélcímen fogadja. A jelentés feltételeinek rögzítése érdekében a foglalkoztatók részére előzetes regisztráció szükséges. A regisztráció, illetőleg a megállapodás megkötése miatt a foglalkoztató/állandó meghatalmazással vagy megbízással rendelkező képviselő egyszeri személyes megjelenésére van szükség. Vinnie kell magával a tanúsítványt és az annak alapját képező megállapodást. Amennyiben könyvelőcég által kívánja teljesíteni bejelentési kötelezettségét a foglalkoztató, akkor a megbízott könyvelőcég tulajdonában lévő elektronikus aláírásra vonatkozó tanúsítvány, illetve az annak alapját képező megállapodás szintén kell. Ne feledkezzünk el a könyvelőcég és a foglalkoztató közötti meghatalmazásról sem, amit szintén be kell vinni, hiszen az elektronikus ügyintézés esetén sem mellőzhető. A megbízás kezdetének dátumát és annak érvényességi idejét fel kell tüntetni. A megállapodást a Megyei Egészségbiztosítási Pénztárak (MEP) ügyfélszolgálatán kell megkötni, 3 példány szükséges a foglalkoztató aláírásával. Egy példány a munkáltatóé lesz, egy példány a MEP irattárába kerül, és a harmadik példányt a MEP eljuttatja az OEP Nyilvántartási és Ügyvitel-szervezési Főosztályára. A főosztály a dokumentum alapján az elektronikus jelentést fogadó rendszerbe bejegyzi a bejelentés fogadásának feltételeit, ezzel biztosítja a foglalkoztató részére a bejelentések fogadását. Az OEP Nyilvántartási és Ügyvitel-szervezési Főosztálya a beérkezett foglalkoztatói bejelentéseket iktatja, beolvassa a BSZJ rendszerbe, majd a foglalkoztató részére elektronikus nyugtát küld, és az illetékes MEP-et is tájékoztatja a beérkezett jelentésről. A […]
 
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.