Elhunyt munkavállaló

Kérdés: Hogyan rendezheti a táppénzt, illetve a ki nem adott szabadságot a munkáltató annak a munkavállalónak az esetében, akit 2016. március 21-től foglalkoztatott, 2016. augusztus 1-jétől súlyos betegség miatt keresőképtelen volt, és 2017. áprilisban elhunyt? A munkavállaló haláláról az internetről értesült a munkáltató, a családtól semmilyen értesítést nem kaptak, az özvegy nem akar kommunikálni a munkáltatóval. A keresőképtelenségről szóló igazolások 2017. április 3-ig állnak a kifizetőhely rendelkezésére, a munkáltató a halál pontos idejét nem tudja.
Részlet a válaszából: […] ...igazolásokra vonatkozóan. Táppénz csak az orvosi igazolások alapján számolható el. A házastársat levélben fel kell szólítani, hogy a keresőképtelenséget igazoló orvosi igazolásokat a kifizetőhelynek adja le, s egyben tájékoztatni kell a fel nem vett...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. augusztus 15.
Kapcsolódó címke:

Elhunyt munkavállaló járandóságai

Kérdés: Kifizethető-e a 2009. július 3-tól 2009. július 27-ig tartó időszakra járó táppénz a házastárs részére abban az esetben, ha a munkavállaló 2009. július 27-én meghalt, és a táppénzes papírok 2009. augusztus 31-én kerültek a kifizetőhelyhez? A hagyaték részét képezi-e a munkavállaló 38 napra járó szabadságmegváltása?
Részlet a válaszából: […] ...a biztosított munkavállaló halálánakidőpontjában megszűnt.Az Eb-tv. 46. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a táppénza keresőképtelenség tartamára jár, legfeljebb azonban a biztosítási jogviszonyfennállásának időtartama alatt egy éven át, a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. október 13.